Igår flyttade min skrutta..

Ja, Selma har fått ett nytt hem nu då jag inte har tid att ta hand om henne längre. Det går inte att jobba så ovisst som jag gör, samtidigt som man bor själv och sen ha hund, det funkar liksom inte. Tyvärr!

Det är med gråten i halsen jag begrundar dessa vackra bilder på min fina hund. Så mycket minnen, glädje och oförklarlig kärlek blossar upp och för en stund får jag lust att ångra mig och skrika: "Jag tar tillbaks henne! Jag kan visst ta hand om henne!" Men jag vet ju att det är för hennes eget bästa. Att hon kommer ha det bättre hos Tobbe, som han heter.

Hon bor numera tillsammans en husse som heter Tobbe och en Grand Danois ("Scooby-Doo") i en lägethet belägen här i Kalmar. Hon bor dessutom nära mig så det går att hälsa på när jag vill. Ska faktiskt dit nu snart och se hur hon har det! :) Tobbe är förtidspensionerad och är därför oftast hemma. Det innebär att han har möjligheten att ägna mer tid åt Selma än jag någonsin skulle kunna ha, hur mkt jag än försökte.

Så det känns trots allt bra, då jag vet att jag lämnar henne i trygga händer. Mamma känner Tobbes flickvän, så det är några vi vet vilka de är och det känns också bra. Så man inte bara lämnar henne till några helt okända.

Älskar dig Selma! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0