Frukost på sängen

God morgon!

Klockan är 6.08 och jag äter frukost i sängen. Frallor och kaffe, bra kombo det där! Idag jobbar jag mellan 7.30-15.30. Efter det ska jag hem och ta tag i packandet ordentligt, nu är det inte långt kvar!!

Lite senare ikväll ska jag och Johanna träna. Tror det behövs med tanke på all all spänning och stress som jag utsätter min kropp för just nu. Känns som att min hjärna går på högvarv och att min mage är trimmad.

Kan ju berätta hur läget ser ut nu:

Jag reser: Den 2 april. Bokade tåg- och bussbiljett igår. Skulle åkt den 31mars el 1 april egentligen ju, men det gick bättre förbindelser den 2:e, så det fick bli en dag senare.

Boende: Är fixat. För er som inte sett inlägget med bilder på lägenheten kan jag berätta att jag kmr bo i ett precis nybyggt kollektiv med andra härliga människor, dock har jag ett eget rum. Tror det kan va skönt att ha ett utrymme där man kan stänga och låsa omkring sig och känna att man kan vara ifred om man känner för det.

Jobb: Ej fixat. Har en intervju inbokad när jag är på plats, men annars har jag faktiskt inte fått nåt jobb än. Lite orolig inför detta, men de som bor i Oslo av mina kompisar säger att alla som kmr hit får jobb, plus att "svenskarna har förtur på jobben i Oslo". Låter ju helt okej, eller? Jag tycker det iafl, så håller tummarna för att jag får jobb snarast.

Det var en liten uppdatering för er som inte håller så stor koll på vart jag befinner mig. Jag går här och längtar samtidigt som jag känner mig en aning nervös. (tänk om något oförutsett händer, tänk om SJ är försenat och jag missar bussen till Oslo?, tänk om jag inte får nåt jobb?)..ja lite så ser mina tankar ut för tillfället, men det är bara att fortsätta tänka positivt så ska det nog gå bra. :)

Ha en skön måndag alla! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0