Mina första dagar i Oslo...

Hejsan!! :)

Har inte skrivit på några dagar här nu, har varit så himla mycket nya intryck och roliga människor att lära känna att jag helt enkelt inte haft tid!

Kan börja med att säga att jag har det BRA, trivs kanon i det kollektiv jag bor i. Delar rum tillsammans med en kille som heter Matthias och en tjej som heter Jennifer. Sammanlagt är vi elva personer som bor här, killar och tjejer, många olika nationaliteter - ja en salig blandning av människor kan man säga. :)

Bor väldigt centralt, mer centralt än vad jag hade trott. Tar ca 20min. att gå till sentrum. Igår var jag på arbetsintervju vid Aker brygge. Det är ett jobb på ett cruisingföretag, som har olika båtar ma åker ut med i fjorden. Har funderat fram tills idag och bestämde mig faktiskt för att tacka ja!!

Så nu vet jag vad jag ska göra mellan maj-augusti iafl, då det är ett säsongsbetonat jobb. Men imorgon ska en tjej som heter Jennifer (inte hon jag bor i samma rum med) visa mig till lite olika ställen som hon vet har lediga tjänster. Så förhoppningsvis kan jag skaffa mig två jobb. :)

Nu ligger jag i sängen på mitt rum och chillar lite. Jag, Matthias och en kvinna som heter Eva tänkte ta oss till Vigelandsparken snart. Det är tydligen en jättestor park med massa statyer osv. Det blir kul. :)

Tänkte visa lite bilder från de första dagarna här i Oslo. Enjoy! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0