Lite tankar kring jobb

Hej bloggen!

Nu händer det mycket igen här.. Har varit på tre intervjuer inom loppet av en och en halv vecka. Har tackat ja till ett av jobben, medan de andra två ska höra av sig snart.

Igår när jag satt hemma och mådde väldigt dåligt passade jag på att söka lite jobb, när jag ändå mest satt hemma och glodde. Imorse när jag gick upp hade jag fått TVÅ mail från hemlig butik att de vill kontakta mig eftersom jag är "intressant for stillingen". Woooo? Vad hände där liksom?

Känns som allt rörs om i mitt huvud, det är svårt att reda ut vad jag vill. Sedan är det ju inte heller säkert att de andra ställena är intresserade av mig. Det ända som är spikat för tillfället är att jag ska börja jobba i maj på ett cruisingfartyg. Resten är liksom nån slags diffus röra som jag försöker bli klok på.

Haha, men känner mig ändå väldigt positiv och bra till mods. Trivs med att vara här och det verkar som att det inte blev nån halsfluss denna gång. Kanske är mivitotal och probifrisk bra trots allt? :)

Jaha, nu idag ska jag gå och handla. Sedan funderar jag på att gå och söka ytterligare några jobb. Min strategi är: "Den som söker, den finner." Så om jag söker ännu fler jobb som jag tror skulle passa mig borde ju chansen att få det jobb jag vill ha öka rent procentuellt.

Ha de, ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0