Klago-inlägg

Hellu :)

Dagen på jobbet igår var inte som jag hade tänkt mig. Det var värre än vad jag hade tänkt mig. 10 ggr värre än vad jag hade tänkt mig faktiskt. Det kändes inte alls bra. Jag fick lära mig allt; kaffet, kassan, kakorna, salladerna osv. Jag gjorde inte en enda felbeställning och på slutet av dagen tog jag kunder som de andra i personalen.

Jag tyckte alltså att jag skötte mitt jobb bra.

Men tydligen spelade det ingen roll. Skiftledaren skrek "Tempo!" och "Spring!" om vartannat, och även om man stod och städade och småpratade med en kollega så skrek skiftledaren till en att man skulle göra nåt annat.

Det var kunder på Bit från det att jag började, till det att jag slutade. I nio timmar. Minns tydligt på intervjun att hon sa att man max jobbade 8 timmar per dag. Allt kändes som något jäkla maskineri, allt skulle gå så FORT som möjligt, och det spelade ingen roll hur mycket man ansträngde sig, man kunde alltid ge lite mer. De skrek och klagade. Jag klarade dessutom av att göra en frappe på första försöket, som inte är jättelätt att komma ihåg alla ingredienserna på. Men istället för att få beröm för de så klagade skiftledaren på att det "såg för jäkligt ut på bänken". Men vad skulle jag göra, det var skitlång kö med kunder som stod och väntade på att få hjälp, då ansåg jag att det var bättre att hjälpa dem än att ställa mig och börja städa bänken kliniskt rent. Dessutom finns det hela tiden en som har uppgiften att städa och fylla på mat, kunde inte hon göra det istället?

Nä fyfan, det kändes som att det var nåt jäkla kastsystem, där jag var lägsta kastet. Så oavsett hur mkt jag ansträngde mig el hur duktig jag var så spelade det ingen roll. Usch!!

Så sa till innan jag gick igår att jag inte tänkte komma tillbaka. Om det kändes så jävligt första dagen (på en måndag dessutom då det inte är så mkt folk) så tror jag inte att det skulle ha känts bättre att komma tillbaka idag.

När jag kom hem igår frågade Martina som bor här på kollektivet hur det hade gått. Jag kunde inte ens svara, utan började istället att gråta. Var helt slut, ledsen och besviken. Jag hade ju hoppats att det skulle vara ett jobb som jag skulle trivas på. Så jag bröt helt enkelt ihop.

Men idag känns det bättre. Visst, jag går miste om pengar. Men om jag ska må så dåligt på jobbet att det går ut över min hälsa, då är det fan inte värt det!! Dessutom har jag ju jobb på Trollcruise fr.o.m. maj.

Så mitt slutgiltiga tips till alla er som funderar på att flytta hit till Oslo och tjäna pengar: SÖK INTE JOBB PÅ BIT. Det är INTE värt det, jag lovar!!

Tack för mig, nu signar jag ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0