Hej!

En rätt så ledsen Nicole skriver till er här idag. Har sovit så länge jag kunde och direkt när jag vaknade testade jag att svälja för att se hur kändes. Tyckte det kändes rätt bra.

Gick upp och gjorde i ordning frukost; kaffe, varma koppen och två knäcke med baconost på. Två som bor på kollektivet kommer in i köket, jag börjar prata med dem. Upptäcker DIREKT att min hals inte är okej. Låter jättelustigt när jag pratar. Alldeles tjock i halsen liksom.

Gick in på mitt rum och tittade med ficklampsappen i halsen, upptäcker att det inte alls har blivit bättre sen igår. Snarare värre.

Ignorerar det, äter upp min frukost och fortsätter prata med vännerna. Sedan går jag och duschar, tänker att jag kanske kommer känna mig piggare om jag tar en dusch. Och ungefär DÄR känner jag hur luften går ur mig. Jag orkar inget mer. Helt slut i kroppen, trots att jag sovit i tolv (!) timmar och nyss har vaknat.

Fan. Fan. Fan.

Vill inte bli sjuk. Vad är det för fel på mitt immunförsvar? Inget, enligt läkaren som tappade upp sex provrör med mitt blod i höstas för att undersöka hur jag mår. Tydligen är alla mina värden kalasbra, dessutom ser jag så himla hälsosam ut. JAHA! Och det hjälper mig hur?

Inte ett skit, eftersom jag fortsätter att bli sjuk, gång på gång. Senast jag fick halsfluss var vid nyår, efter det valde jag att testa lite vitaminer. Så har ätit Probi Frisk och MiviTotal sedan dess och har tyckt att det funkar bra.

Men ja.. Det är ju ändå bara fyra månader sedan nyårsafton var, vilket innebär att det inte är normalt att få halsfluss igen. Kanske borde jag operera bort mina mandlar? Har övervägt det flera ggr då jag legat och mått såhär dåligt, men så fort jag blivit frisk har jag inte reflekterat mer över det.

Men det kanske vore en långsiktig investering för min hälsa att se till o bli av med de här jäkla mandlarna. För de gör ju inte någon nytta direkt. Usch. Blir faktiskt ledsen.

Jaja, take care. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0