Yes!

Hejsan!
Steg upp vid halv nio ungefär, har drömt om att jag varit med i ett krig hela morgonen. Sådant tär fruktansvärt på mig, när jag vaknar känner jag mig inte alls utvilad. Jobbigt!
Igår kväll (det var ju Fredriks födelsedag) sa jag till Fredrik att han kunde duscha och göra sig i ordning så skulle vi åka någonstans. Väl inne i bilen band jag för hans ögon med en sjal, och sedan körde jag iväg. Jag stannade till vid Stekhuset, och han fick då öppna ögonen. "Stekhuset!" var hans första reaktion, men vad han inte hade räknat med var att inne i restaurangen satt redan Martina, Anders, Hanna, Wilhelm och mamma och väntade på honom! Han blev jätteöveraskad!
Vi åt god mat, jag åt en Skogshuggarplanka (typ som plankstek) och Gino till efterätt. Tyvärr glömde jag kameran hemma, och det förbannade jag mig över ett par gånger. Framåt nio, tiotiden begav vi oss hemåt mätta och belåtna. Man kan säga att det var en trevlig kväll!
Nu tillbaka till idag... Efter frukosten ringde det från bemanningen. De undrade om jag ville jobba jouren inatt på det ställe jag redan ska till ikväll och jobba. Jag sa att det gick bra. Så jag fick ställa in mina planer som jag hade med Viktoria och Hanna, vi skulle egentligen ha gått och ätit på Sushi City, men det får bli nästa vecka istället! :)
Det är ju så när man jobbar som vikarie, när bemanningen ringer så tar man de chanser till jobb som man får. Man tackar ja, helt enkelt. Så jag är väldigt glad att jag fick förlängning på mitt arbetspass från 15-21, till 15-15. Inte helt fel!
Nehe, ska ställa mig och göra i ordning middag till ikväll, och frukost och lunch inför imorgon. Gillar inte att köpa sådana där frysförpackningar med färdigmat. Inte för att det inte är världens nyttigaste mat, utan för att jag inte tycker att de är goda. De blir aldrig jämnt tinade, man kan liksom tugga på en halvfrusen schnitzel ungefär...
Jaha, men jag hoppas att ni alla får en bra dag, så hörs vi säkert imorgon igen! Ciao!
Bjuder på en gammal goding till bild. Tagen på min 18årsmiddag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0