Halsont och Mia Skäringer

"God morgon"!
Klockan är 13.07, så givetvis är det inte morgon längre. Dock vaknade jag bara för en liten stund sedan. Vaknade och mådde dåligt. Ont i halsen, huvudet och helt slut i kroppen. Ingen energi över huvud taget! Usch vad jag hatar att bli sjuk, man känner sig så svag och utom förmågan att prestera. Tråkigt, men ibland är man ju sjuk. Har lättare att acceptera det nu, liksom är jag sjuk så stannar jag hemma och ser till att kurera mig. Stannar hemma tills jag är 100% pigg och åter på banan. Annars blir man sjuk på 2sek. igen, och det är det inte värt.
Så idag har jag inte så mycket att skriva om. Ska kura upp mig i soffan med lite c-vitamin (i form av clementin och citronvatten) och läsa lite Mia Skäringer. Sjukt vad den kvinnan är bra! Jag skulle verkligen vilja träffa henne, diskutera med henne om olika glädjeämnen och andra livsfrågor. Hon är så sund, hon har verkligen ett hjärta. Blir så tagen av det hon skriver, och jag kan läsa hennes bok om och om igen. Tror jag har läst den tre gånger nu. Har ni inte läst den än så gör det!
Här är ett citat från hennes bok "Dyngkåt och hur helig som helst" som jag fastnade för igår:
"Jag hatar skuld. Skuld som går runt. I familjer. Igen i barn, igen i barnens barn. Dåliga samveten. Vidare, djupare tills alla går böjda och tittar i marken. För vad? Det har de glömt. Det vet de inte längre. Kanske har de aldrig vetat. För de är barn. Och barnen får bära. Alltid. Tills en dag då någon modig jävel bryter mönstret."
Tack och hej för mig, vi hörs kanske senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0