Finns det en så finns det flera

Hellu, idag en gladare Nicole här!

Denna vecka har det hänt väldigt mycket kan man säga. Det är mycket som skiljer sig ifrån hur det är nu om man skulle titta en vecka bakåt. Jag har flyttat ut från lägenheten, jag är singel, bor väldigt temporärt hos mamma och pappa, OCH har lyckats fixa en lägenhet! Inte konstigt att jag är rätt trött och inte riktigt förstår vad som händer. Det går ju så fort.

Men det här med lägenheten känns faktiskt väldigt roligt. Jag ser väldigt mycket fram emot att flytta in i en egen lya och forma om den till min egen. Känns som att jag har haft en väldig tur, har alltid sagt att man borde ha en lägenhet som ligger vid Friskis. Och sedan när jag frågade min kompis om hon var sugen på att hyra ut hennes lägenhet i andra hand svarade hon: "Vilket sammanträffande att du frågar, satt och funderade på att jag borde hyra ut den igår.!"

Så ibland känns det som att vissa saker är meningen, och så känns det verkligen i detta fallet. I och för sig är det jäkligt mycket jobb just nu inför flytten. Eftersom jag flyttar redan på måndag måste jag ägna större delen av helgen åt att packa och organisera ihop de grejer jag ska - och inte ska - behålla. Hard workd, but totally worth it!

Ikväll ska jag (som tur är) ta ett litet packningsbreak och träffa de tjejerna jag var i Ayia Napa med, det ska bli kul. :)

Men åter till lägenheten...jag känner mig så exalterad för tillfället! Detta kommer bli min första egna lägenhet, en lägenhet där jag bor helt själv och där jag kan bestämma över hur jag vill ha det. Det är fortfarande många saker som jag inte har, eftersom Fredrik redan hade rätt mkt när jag flyttade in hos honom. Så saker som grytor eller stekpannor har jag inte över huvud taget. Då är det tur att man har en snäll mamma som ska fixa ihop allt det jag inte har. Hon bad mig bara skriva en lista på de saker som jag behöver, och så skulle hon lösa det, sa hon. Det finns många änglar runt omkring mig.

Hoppas ni har en skön och lite mindre hektisk helg. Take care, ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0