Stressen som infinner sig en ledig dag

Hola española!
Efter en helg med mycket jobb är jag idag ledig, vilket innebär att jag är fri att jag precis vad jag vill. Fri att göra precis vad jag vill. Vad innebär det egentligen? Jag vet att jag kan fortsätta att sova och ligga kvar i sängen om jag skulle känna för det. Jag kan åka till stranden och sola och bada. Jag kan träffa mina kompisar, och så vidare...
Men på något konstigt vis är det alltid en viss stress som infinner sig de dagar jag är ledig. (Inte alltid, men ibland.) En stress som säger att jag måste hinna göra så mkt som möjligt under denna lediga dag. Göra saker som jag inte hinner göra annars, när jag jobbar.
Men med närmare eftertanke tror jag att man låser sig fast vid den tanken och detta iver inför att fylla ens lediga dag med en massa aktiviteter att man faktiskt glömmer bort att vara det man faktiskt är; ledig.
Så vad jag försöker säga med detta inlägg är att jag tror att jag behöver lära mig att koppla av bättre de dagar då jag faktiskt är ledig. Men jag är inte bättre än någon annan, idag ska jag:
- Bära ner saker i källarförrådet
- Leta reda på en räkning Fredrik har lyckats slarva bort
- Lägga in mina tvättade och färdigvikta kläder i garderoben
- Lämna mina kryckor jag inte behöver längre tillbaka till sjukhuset
- Träna med Ellinor
- Träffa Sofie och Hanna
- Diska, äta lunch
OCH ja, jag orkar inte skriva mer... Blö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0