Spöken?!

Jag vet inte om jag är särskilt vidskeplig eller spök-troende, men jag har under de senaste åren på ett eller annat
sätt börjat komma fram till att det måste finnas någonting i form av någon slags ande när man väl dör. Detta grundar jag främst på att jag har upplevt olika saker (alltifrån att tv- och cdapparater har satts på och höjt/sänkt volymen, dimmern har gått upp och ner m.m.) men även att folk i min närvaro har upplevt saker som ansetts "övernaturliga".
På mitt jobb finns det skillda åsikter angående om det finns något övernaturligt där, eller inte. Jag har valt att inte hetsa upp mig i onödan förrän jag själv verkligen upplever någonting, och inatt, ja, då fick jag verkligen uppleva något...
Vill inte skriva för detaljrikt eftersom jag inte har den rätten att yttra mig om de boende offentligt för de som inte jobbar på min arbetsplats. Men jag kan väl rent sammanfattningsvis säga såhär att jag satte igång ett larm på kvällen som avlöstes senare under kvällen. När det pep återställde jag det, gick in och tittade till den boende och därefter gick jag tillbaks till tvn. På morgonen när jag vaknade och var inne i den boendes rum tänkte jag "vad konstigt att inte larmet går". Då jag närmade mig larmet såg jag att kontakten var urdragen. Jag hade inte dragit ut den, det är jag 110% säker på, och eftersom larmet hade gått kvällen innan fungerade det ju då.
Detta var inte allt. När jag gick in till en annan boende för att ge denne frukost gick plötsligt larmet. Det var den tidigare boendens larm som gick. När jag väl gick in för att titta till honom/henne låg denne och sov djupt. Stillsamt och fridfullt. Inte en chans i världen att larmet avlöstes av dess naturliga orsaker. Den boende sov ju.
Så, ja... Jag har upplevt lite saker inatt/imorse som gör att jag måste tro på spöken. Eftersom det inte finns någon logisk förklaring till det som skett kan jag ju inte göra annat än att säga att det har och göra med någonting onaturligt. För det är ju onaturligt. Blir nästan lite knas i huvudet när jag sitter här och verkligen vill göra allt för att reda ut det, hitta en logisk förklaring att "just det, jag glömde sätta i kontakten." Men det är ju OMÖJLIGT eftersom larmet faktiskt gick två ggr igår kväll. Omöjligt. Aaahh!
Om det är någon läsare som läser detta och själv har upplevt något onaturligt vore jag glad om han eller hon delade med sig utav det. För trots att jag är en aning skrämd tycker jag det är intressant. En form av skräckblandad förtjusning liksom.
Jaja, nog snackat. Ha det bra, vi hörs snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0