Halsfluss deluxe

Hejsan gott folk!

Jag skrev till er senast i tisdags, då kände jag mig pigg, frisk och på gott humör. Tränade även i tisdags, så jag kände mig inte det minsta sjuk med andra ord. Men sen när bag vaknade i onsdags var det precis som att någon hade brutit sig in på natten när jag sov och planterat en bakterie vid min ena halsbanden. För när jag vaknade kände jag mig inte alls pigg, hade ont i halsen och var hostig. Senare under kvällen fick jag hög, hög feber så jag låg och skakade i sängen med kläderna på, under två täcken.

Igår var jag på vårdcentralen, fick penicillin mot vad som sades vara halsfluss. Inte halsböld som jag till en början befarade, thank God! Så har påbörjat min kur, känner mig feberfri och lite piggare, men har fortfarande ont i halsen och jag ser väldigt otäck ut om man tittar i halsen. Hoppas det vänder snart... Lär inte bli något nyårsfirande för mig imorgon i alla fall. Och det suger verkligen, vi skulle egentligen varit hör hos mig. Så blir det inte nu. Visst, det är för jävla surt och riktigt dålig timing. Fast samtidigt, jag kunde ha haft det värre. Put in a perspective. Det är inte så synd om mig, jag blir ju frisk om några dagar. Jag kan dricka blåbärssoppa, te och äta glass, se på film och alla bra serier på sexan. Så dåligt kan jag väl ändå inte ha det?

Men (självklart finns det ett men, det gör det alltid) om jag inte blir frisk, och den här halsflussen utvecklas till en halsböld då vet jag fan inte vad jag ska ta mig till. DÅ kommer bag tycka synd om mig själv och vara väldigt bitter.

Dock har det ju inte inträffat än, så jag behöver ju inte måla fan på väggen. Skulle bara förvarna lite om vad som händer ifall det inte går som jag vill...

Nehe, hej på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0