Someone told me long ago, there's a calm before the storm

Hallå på er!
Det har varit full rulle dessa tre lediga dagar som jag snart har avverkat. Har därför inte haft så mkt tid till att skriva här. I måndags var jag först på banken och löste ut inbetalningen som jag har fått. Därefter handlade jag lite smågrejer som jag behöver (typ roliga grejer som schampo och strumpor...) Sedan cyklade jag iväg till nya polishuset för att ta pass. Jag var förberedd på en kö som hette duga och att få sitta där och vara otålig i ett antal timmar. Man har ju hört folk som fått sitta och vänta hur länge som helst på sitt pass liksom. Men jag kunde bara gå rakt in - behövde inte ens ta en kölapp - fick visa ID, säga hur lång jag var, lägga mina pekfingrar på två rutor för att få mitt fingeravtryck, ta bild och sist skriva min namnteckning. Sedan var det klart! Galet smidigt! På kvällen kom Ellinor hem till mig. Vi fikade, snackade skit och bara hade det nice.
Igår var jag först på ungdomsmottagningen, därefter åkte jag hem och åt lunch, sedan åkte jag till sjukgymnasten. JAG MÅSTE BERÄTTA NÅGOT KUL! Jag har återfått 90% av min styrka i vänster ben!!!! :D Glad_tjej_91 är jag! Så nu har jag fått ett löpschema som jag ska komplettera med de tidigare styrkeövningar som jag har kört hela sommaren. Förstår ni vad det innebär? Jag får börja jogga och/el springa igen!! Jag är så glad!
Efter att ha kommit hem från sjukgymnasten skypade jag med min kompis Emma som är på andra sidan av detta klot. I USA. Vi pratade om allt mellan himmel och jord, och det kändes så konstigt att sitta och prata med henne i telefonen som att hon var i sin lägenhet här i Kalmar. Kändes väldigt surrealistiskt. Men kul!
Hanna kom hem till mig senare igår kväll, hon har kommit in på Socionom i Växjö! Hon fick en liten grattis-present utav mig i form utav en glasskål inslagen i rosa papper och cellofanplast. Hon blev glad. :) Sedan åt vi melon, snickerskaka och tittade på Benjamin Button. Längesen jag såg den!
Idag vaknade jag vid halv nio av mig själv och kände mig allmänt jättepigg. Gick upp och kissade och kände mig nästan lite stolt över att jag var uppe så "tidigt". Men så gjorde jag synden att lägga mig i sängen igen bara för att "vila ögonen". Och vad hände tror ni? Ja, självklart somnade jag om, och jag vaknde inte förrän två timmar senare. Men som en slagen krigare som modigt reser sig upp efter att ha fallit begav jag och Selma oss till Sofie för att äta lite frukost. Kaffe, yoghurt med specialK red berries och mackor gjorde susen! Vi snackade lite skit, och sedan var hon tvungen att göra sig i ordning inför jobbet.
Cyklade nyss hem till lägenheten där jag befinner mig nu, för att göra lite mindre roliga saker. Har precis betalat min telefonräkning som faktiskt inte alls är särskilt hög. Har bytt från 3 (som by the way suger) till Telenor, och denna månaden lyckades jag pressa ner den till 241kr. Inte så mycket tycker jag, om man ringer och smsar i princip hela tiden. Sedan har jag även lånat om mina böcker från biblioteket. Orkar inte åka dit och lämna tillbaks dem, hehe.
Nehe, nu ska jag äta lite lunch och sedan ska jag ha lite egentid. Tycker det är bra för själen när man är ledig och så, att faktiskt vara lite för sig själv och göra något som är bara för sitt ego. Så efter lunchen ska jag lägga ansiktsmask, slinga håret, fixa naglarna osv... Mysigt! :)
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0