Please don't talk to me, I fall in love so easily.

Nu ska vi prata lite träning. Jag har fått ett löpträningsschema som jag ska följa, så att mitt knä blir så starkt som möjligt. Såhär ser det ut:
Vecka 1: Promenad 5 min. Lätt jogg 1 min. Upprepa 2-4 ggr. Frekvens 3ggr/vecka.
Vecka 2: Promenad 5 min. Jogg 2-3 min. Upprepa 2-4 ggr. Frekvens 3ggr/vecka.
Vecka 3: Promenad 5 min. Jogg 5 min. Upprepa 2-4 ggr. Frekvens 3ggr/vecka.
Vecka 4: Som vecka 3.
Vecka 5: Promenad 5 min. Jogg 10 min. Upprepa 2 ggr. Frekvens 3ggr/vecka.
Vecka 6: Som vecka 5.
Vecka 7: Jogga 15-20 min. Frekvens: 2ggr/vecka med minst 1 dags mellanrum.
Vecka 8: Som vecka 7.
Vecka 9: Jogga 20-25 min. Frekvens: 3ggr/vecka med minst 1 dags mellanrum.
Vecka 10: Jogga 30 min. Frekvens: 3ggr/vecka med minst 1 dags mellanrum.
Jag ökar tiden för varje vecka som går, så att det inte blir någon chockstart för knät, utan att det hela tiden går successivt framåt. Jag har tänkt att göra ett realistiskt schema som passar in i min kalender. Jag kommer ju till exempel resa iväg till Cypern en vecka, och då har jag ju inga planer på att träna direkt. Så tanken är att göra ett schema som känns möjligt att klara av.
Detta ska jag kombinera tillsammans med den styrketräning som jag har kört under hela sommaren, det vill säga styrketräning både för knät, men även för resten av kroppen. Kommer även fortsätta med lite cykelträning och crosstrainern. Cyklingen kommer jag att göra eftersom det är en del av styrketräningen för knät, och crosstrainern tycker jag är så skön, så den kör jag lite innan och lite efter passet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0