It feels like more than distance between us

Förra veckan fixade jag mitt hår, och det är vissa som har undrat hur jag har gått tillväga. Det är inte så svårt egentligen, det handlar bara om att träna och att våga! Jag slingar det med H&Ms egna slingmedel, det är väldigt bra. Det kostar endast 59kr; ett schysst pris om man inte känner att man har råd att gå till frisören varje gång och betala nästan tusen spänn.
När jag har slingat det/fyllt i utväxten tvättar jag ur färgen och ser hur det ser ut. Oftast bleks det ordentligt på ca 30-40 minuter (men det beror ju på hur håret ser ut från början och hur jag vill ha det). Jag sköljer som sagt ur färgen, och sedan brukar jag slänga i ett par omgångar silverschampo för att ta bort de gula pigmenten som gärna vill göra sig synliga. Jag använder TONI & GUYs silverschampo, och jag tycker det fungerar jättebra. Brukar även blanda 50/50 med schampo ibland när jag känner att jag bara vill pigga upp färgen i hela håret lite. Jag och Sofie använde Paul Mitchells silverschampo på henne i onsdags, och det var lite starkare än detta. Man får vara försiktig och titta hur resultatet blir efter varje sköljning.
När det sedan är blött och jag har sköljt ur all färg och silverschampo, så schamponerar jag håret som vanligt och lägger i hårinpackning. Därefter klipper jag håret. Mitt tips där är att ta det lugnt och tänka att "om jag klipper nu är det permanent, det är inget som går att ändra sedan". Så var noggrann och försök dig inte att klippa ditt eller någon annans hår om du inte känner dig relativt säker på vad du gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0