I ett regn av sorger hittar vi lyckan

Hejsan!

 

Ikväll har jag, Fredrik och hans kompis Danne ätit renskavsgryta med potatis. Jättegott! Efteråt blev det kaffe och ballerina. Suttit och slöat och snackat lite. Fredrik har börjat bli lite halvsjuk nu igen, vilket inte är särskilt kul. Främst för hans del, men sedan vill ju inte jag bli smittad heller, hehe. Gjorde i ordning en huskur till honom iafl, som är väldigt effektiv om man känner att man är på väg att bli sjuk. Rekommenderar den! Det här har du i:


Hett vatten

Honung

1-2 pressade vitlöksklyftor

 

Rör om och drick direkt. Inget att sitta och smutta på, utan bara att svepa! Smakar inte jätteäckligt, men är inte heller särskilt gott. Men som sagt - väldigt effektivt. But you won't smell that nice, though.

 

Som jag sa tidigare så har jag suttit och tittat lite på olika produkter som jag skulle kunna tänka mig att ta med mig hem från ansiktsbehandlingen som jag ska på på fredag. Det är främst dessa två jag har tittat på (texten kopierade jag direkt från http://makeupstore.se/sesv/home.php):



Eye Foam Remover

 

"Ett mjukt fylligt skum, Eye Foam Remover är vår ”snällaste” rengöring. Produkten är helt oljefri, men tar effektivt bort de starkaste pigmenten såsom kajal samt mascara. Denna oparfymerade makeup remover har en mild och lugnande formula som inte sliter på den känsliga huden kring ögonen.

nyckelingrediens

  • Aloe Vera: Stimulerar cellproduktion, skyddar, lugnar och är läkande (antioxidant)."
BASE PREP
"Base Prep har en utjämnande och silkig formula för att dölja mindre hudproblem, rodnader och mörka fläckar. Base Prep har även en lätt skimrande ton och ger dig en felfri hy fylld av lyster. Applicera innan din bas med svamp eller rena fingrar."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0