Hellu

Hej hej hej!
Jobbat ikväll, det har varit mkt trevligt. Jobbade ihop med Siri och Marlene, det var kanonmysigt! Marlene som kommer ifrån Chile insisterar gång på gång att jag ska prata mer spanska, och jag försöker, men är fortfarande lite trevande. Tycker det är lite jobbigt att prata när alla fraser och uttryck har tagit sommarlov. Men har bestämt mig för att försöka hålla igång de språk jag kan (svenska, engelska och spanska) så mycket som möjligt. Till exempel läser jag ju en bok av Marian Keyes på engelska för tillfället. För att hålla igång engelskan i mitt huvud. Ett sätt att hålla igång spanskan kan ju bli att prata med Marlene så ofta jag kan.
Denna vecka kommer att bestå utav mycket jobb. De ringde till och med från Bemanningsservice och sa att jag inte får jobba så pass mycket som det är tänkt denna vecka, eftersom jag en gång måste ha minst 36timmars sammanhängande vila under en veckas tid. Och det hade jag inte, så imorgon ska vi försöka lösa det. Nu kanske det låter som att jag jobbar som en idiot, och på gränsen snuddar in på arbetsnarkomani, men det är ingen fara. Nästa vecka är jag ledig måndag, tisdag, onsdag och söndag. Så det gäller bara att bita ihop igenom denna jobbvecka för att sedan möta chillveckan som kommer härnäst. Dessutom känns det inte alltid som att man jobbar när jag är på jobbet. Det mesta flyter på och de man jobbar tillsammans med är så härliga att man inte tänker på att man befinner sig på ett "jobb" = "jobbigt". Jag tycker inte att mitt jobb är jobbigt. Jag tycker det är härligt.
Vad finns det mer att säga då? Igår gick jag och Fredrik på bio, vi såg HP (Harry Potter) i 3D-format. Det var, coolt... Nej men allvarligt talat, jag är inget direkt Harry Potter-fan, men jag tyckte ändå väldigt mycket om den här filmen. Så ni som diggar HP eller kanske till och med är något av en HP-fanatiker kanske borde kila upp till Biostaden medan den fortfarande går på bio? Why not liksom?
Nu är klockan 21.55 och det känns som att det är dags att hoppa in i duschen och sedan gå och lägga sig. Måste ju vara pigg och alert imorgon. Hatar att känna mig trött.
God natt gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0