Än är du saknad, i min famn ett hål nu finns

Hejsan gott folk!
Idag är en fixdag. Har åkt till affären och handlat skölj- och tvättmedel, diskat och ska senare i e.m. tvätta också.. Ska äta lunch strax och sedan bege mig bort mot gymmet för lite träning. Vet inte om jag vågar mig på att springa idag, stukade nämligen till knät i förrgår när jag gick över en tröskel. Det var en konstig rörelse som man inte alls trodde skulle resultera i nu snart två dagars smärta. Men det gjorde det. Jag tror det var min kropp som påminde mig om att jag inte är hel ännu. För trots att 90% av styrkan är tillbaks i knät, så betyder det att 10% fortfarande saknas. Antar att det var de 10% som gjorde sig hörda helt enkelt.
Tror det får bli styrketräning, både över- och underkropp (med fokus på rumpa och mage). Och sedan köra ca 20min på crosstrainern. Det blir nog ett rimligt träningspass.
Igår fixade jag Sofies hår. Slingade hennes utväxt och klippte det. Hon blev så himla nöjd, hon upprepade hur glad hon var och hur fin hon kände sig. Tycker det är så kul när man fixar någon annans hår, och denne känner sig nöjd efteråt. Det är kul. :)
PS: Jag och mamma ska upp till Malmköping på valpträff nästa helg. Selmas valpuppfödare bor där, så vi ska åka upp med henne för att träffa hennes "släkt". Hundsläktträff liksom. ;) Sedan ska vi förhoppningsvis också åka till vårt landställe utanför Stockholm och hälsa på mormor och morfar. Jag som har tyckt det varit så tråkigt att jag inte har kommit iväg till landet denna sommar heller, trots att jag hade bestämt mig för att hinna det. Men nu verkar det som att det kanske löser sig trots allt. :)
Egopic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0