:)

Hallå allihopa!

Jag sitter i Sara och Lottas lägenhet här på Valhallavägen i Stockholm. Vi håller på och lagar mat, vet inte vad rätten heter med man lägger parmaskinka, tortellini, fetaost, creme fraiche och färskspenat i en form som sedan ska vara inne i ugnen i ca 15 minuter. Det låter helt sjukt gott, och tror att det kommer vara det också! Till efterrätt blir det frukt med smält choklad, favoritefterrätten. :)

Gårdagen var väldigt trevlig, bussen anlände till Cityterminalen vid 19.30, och där möttes jag av en glad kusin som gav mig en stor kram. Vi köpte med oss thaimat hem och där fick jag träffa hennes roomie Lotta. Vi hade bestämt en timme på oss att hinna äta upp maten, duscha, klä på oss, sminka oss och plocka i ordning alla grejer innan folket skulle komma. Kanske svårt att tro, but we made it!

Det kom ca 30-35 pers till denna lägenhet som är ca 45 kvadratmeter. Lite trångt - men det funkade, helt klart! Bland många andra kom mina två andra kusiner Simon och Marcus. Det var verkligen jättetrevligt att få träffa dem! Sara träffade jag ju i somras då vi var på Ullared, men de andra kussarna hade jag inte träffat på över ett år.

Idag sov vi till halv två, med andra ord var vi lite halvslitna. Efter vår "frukost" gick vi på stan här i Stockholm. Jag hittade ett par sjukt snygga höstskor i skinn med kilklack och snörning, men tyvärr fanns de inte i min storlek. Damn! Men får kolla om de har dem i Kalmar, hoppas hoppas hoppas.

Åker hem imorgon, denna helg har verkligen passerat förbi i en väldig fart, men oj vad kul jag har haft. :) Detta är ett tydligt bevis på att jag vistas här alldeles för lite. Det får bli bättring på det alltså!

Ha en bra kväll, pussi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0