Projektarbete?

Hejsan!

Ni är tålmodiga, ni bloggläsare. En hel helg utan bloggande, men ni stannar kvar ändå. Tack :)

Idag började skolan vid 12.15, först hade vi samhällslektion och därefter så hade vissa av treorna sina projektredovisningar för oss tvåor. Det var väldigt intressant att se vad de hade jobbat om, och hur pass olika grejer de hade ägnat sig åt.

Den första redovisningen vi tittade på handlade om London. Tjejen som hade arbetat med detta hade gjort en reseguids-blogg om London. Den andra redovisningen handlade om arkitektur, de hade gjort en modell på ett hus som var format som ett snäckskal, jättefint! Den tredje - och sista - projektredovisningen vi tittade på var en kille som hade gjort en film om en regissör som han tyckte om. Det var olika klipp med filmer som regissören i fråga hade gjort, lite information om filmerna och så vidare. Intressant!

Jag har börjat inse vilket stort jobb de har lagt ner på det här, och blev nästan sporrad till att börja putsa på en idé redan nu. Jag har ju lite små tankar på vad jag skulle kunna tänka mig, men de tre grupperna hade bland många, ett gemensamt tips som var viktigt att följa då man ska utföra ett projektarbete, och det var att vara ute i god tid!

Så det kanske är dags att bestämma sig redan nu helt enkelt? Svårt det där, när man kan välja precis vad som helst... Jag skulle kunna tänka mig så himla många olika saker. (Vill inte avslöja nåt, hihi.) Jag skulle till och med kunna tänka mig att jobba ensam och med en annan, det känns inte som att det spelar någon roll. Men det kanske är svårt att komma överens när det gäller att bestämma sig om vad man ska göra, eftersom det finns så stort urval - din fantasi är din enda gränssättare!

Kul kul, ska tänka lite mer...:)

Nu ska jag äta upp min knäckemacka och dricka upp resten av mitt kaffe, för att sedan bege mig iväg till Friskis på Johannas pass. Maria (Fredriks syster) ska även följa med, hon har fått för sig att hon vill börja träna på Friskis. Underbart! Om jag ska vara ärlig så tycker jag att Friskis är ett av de bättre gymmen. De har stort urval, det är väldigt fräscha lokaler, och det är dessutom ett väldigt överkomligt pris! Så, om du aldrig har tränat på Friskis - testa!

Ha det bra alla, pussis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0