Massa tankar flyger runt i mitt huvud.

Jag är hemma från skolan idag med. Känner mig inte frisk. Det är jättekonstigt, har körtlar som är svullna och ont i huvudet. Sedan är jag råförkyld också. Inget kul när det är så fint väder ute. I och för sig kommer jag att få ta del av detta väder snart, om 35 minuter närmare bestämt, eftersom jag ska på anställningsintervju.

Jag hoppas verkligen intervjun går bra, och att jag har mig en framtid där i sommar. Man vet ju aldrig vad som kan hända. Jag vill inte avslöja vilket ställe det gäller än, utifall att jag inte får jobbet eller så... Men jag håller alla tummar jag har. :)

Jag har så många tankar som flyger omkring i mitt huvud, de vill liksom inte låta mig vara ifred. Det känns som att de ligger där hela tiden och gnager mig, som ett skavsår ungefär. Jag funderar på hur tiden ska räcka till nu innan skolavslutningen, om jag får ett nytt sommarjobb, vad för studentpresenter jag ska köpa till alla mina kära vänner, hur begravningen kommer kännas nästa vecka, och ja, bara massa andra småtankar som tillsammans gaddar ihop sig och blir till en stor boll.

Jag vet att jag borde sluta oroa mig så mycket om framtiden, och istället ta saker och ting mer som de kommer. Men jag har förmågan att alltid vilja förutse och planera saker, och det spelar egentligen ingen roll vad det handlar om. Just det här med alla skolarbeten och Landskampen som jag har missat tre dagar på bidrar oerhört mycket med stress, och jag hatar det. För när jag blir sjuk kan jag inte påverka när jag ska bli frisk. Och jag blir sjuk så jävla ofta.

För exakt en månad sedan blev jag inskriven på sjukhuset på grund av halsfluss, halsinfektion och halsböld.. Och nu är jag sjuk igen?! När 5000jobb var (den 28 februari närmare bestämt) hade jag maginfluensan, och någon gång i höstas hade jag svininfluensan?! Det känns som att alla virus, baciller och sjukdomar förföljer och våldgästar mig, och de tänker inte ge upp förrän jag har haft alla tänkbara sjukdomar som finns.

Ja, det var lite utav mina tankar denna torsdagseftermiddag. Nu ska jag gå och borsta tänderna och sedan ta bussen in till stan för att möta min eventuellt framtida chef. See you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0