Hola!

Nu är jag hemkommen från stan. Det gick bra på "anställningsintervjun". Intervju och intervju, det var väl mest ett "Hej" och sedan bestämde vi när jag ska komma och provjobba nästa vecka, så det gick ju bra! :)

Efter det så gick jag (trots att jag inte är riktigt kry) lite på stan, och tog även en kaffe med Sofie Svensson. Mycket trevligt, och många skratt må jag säga. Vi fick bevittna när en man misshandlade en kvinna utanför Systembolaget, det var väldigt otäckt. Jag ringde dock polisen och efter ca tio minuter så kom de och arresterade mannen som hade ryckt tag i kvinnans hår och slagit henne. Känns som att gjorde någonting bra för samhället där. Alla kvinnomisshandlare och misshandlare över huvud taget borde låsas in. Fyfan!

Nu ska jag snart ringa min spanskalärare, ringde henne innan, men då störde jag eftersom hon höll på att ta ögondroppar eller vad hon sa, haha! Men jag ska alltså ringa henne igen nu, och fråga lite saker inför imorgon då den stora finalen av Landskampen går av stapeln. Spännande, det där. Dock har jag ju varit borta tre dagar denna vecka, så jag känner mig inte så delaktig. Men jag har försökt så mycket jag har kunnat, och imorgon är det själva debatten som ska äga rum i vår skolas "hörsal" - Sopot! Kul, kul! :)

Nä, nu ska jag ta och ringa Marisa igen! Ciaao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0