money money money

det stämmer så som abba sjunger i låten money money money - it must be funny in a rich man's world. Just nu är det inte så funny för mig, för det finns så mycket jag vill göra, så mycket som händer just nu, och så mycket som jag vill lägga mina pengar på. Det blir liksom omöjligt att fördela det jämnt!

Gjorde upp en budget för denna månad som verkade hållbar, med beräkningarna att jag skulle få en lön på 2300. Men jag fick en lön på 1700, vilket i praktiken innebär att jag fick 600 för lite. Och de 600 gör verkligen STOR skillnad i en LITEN plånbok. Så är det bara.

Men...när det gäller pengar brukar jag alltid tänka att det löser sig. För det gör det. Man får bara leva lite mindre glamouröst, och det klarar man (trots divan inom sig) faktiskt av.

Hehe, ja tack?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0