Lördag och söndag

Hola!

Igår var jag först hemma hos Alexander och Maria i deras nya lägenhet. Gud vad fint de bor!! :) Vi drack te och småpratade litegrann. Därefter fick jag köra hem, var det bara inbillning eller kändes det väldigt bra? När jag kom hem började jag plugga geografi, vi har världens äckligaste, största geografiprov på tisdag. Plugga på en lördag? Help me God :(

När klockan blev ungefär 16.00 så färgade och slingade jag mammas hår. Allt gick bra, förutom att slingmedlet inte räckte. Mamma fick panik, ringde pappa och allting löste sig på ca 10 minuter. Not worth the panicing...

När mammas hår var klart begav jag mig hem till familjen Hatic, och där åt vi typ allt som går att äta. Choklad, tacochips med cheesedip, lösgodis, cheesecake, kaffe, te... Man går aldrig därifrån hungrig! :)

Efter ett tag kom Tanja hem till Amer och joinade oss. Vi tittade på en film som heter Precious. Sjukt bra film! Mariah Carey har en roll i filmen, och den har vunnit 5 Oscars! Väldigt sevärd!

När Tanja hade gått kände jag hur sömntrollen började slå läger i mina ögon, de blev tunga och jag kunde inte motstå den sköna känslan att bara sluta dem ett litet ögonblick. Men helt plötsligt kom Amers mamma och pappa hem. Amers mamma kom och satte sig hos oss och berättade en massa saker - allt från hur festen de hade varit på var till hur de gick till när de rymde från kriget. Så himla intressant och inspirerande! Man inser hur mycket man inte vet om världen egentligen, och hur inrutat ens liv egentligen är.

Så från att klockan var 23.00 och jag planerade att åka hem, till att klockan blev 02.00 och jag insåg att jag inte kunde cykla hem från Norrliden så pass sent. Amers mamma i princip förbjöd mig att åka hem, så de bäddade gästsängen och lät mig sova över.

Trevlig dag igår alltså. :) Nu är jag hemkommen och ska sätta igång med mitt pluggande igen, sedan planerar jag att träffa min älsklingsFredrik. :) Ha en solig söndag, och njut förfan!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Den där precious vill jag se, den verkar jättebra!

2010-03-09 @ 16:41:28
URL: http://blueguitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0