Jag längtar efter platsen där tid och rum inte existerar

Idag har varit en händelserik dag. Först av allt vaknade jag av ett sms från Fredrik. Tittade på klockan, blundade, öppnade mina ögon igen och såg skräckslaget mot klockan: Tjugo över sju!!! Jag brukar senast gå upp klockan sju, och då har jag ändå väldigt tajt med tid för att hinna i tid till bussen. Men tjugo över sju, shit man, jag är glad att jag klarade det!

Väl på skolan var jag och Annie pepp på matteprov, men....ingen Jimmy (läraren) där? Vi blev konfunderade och försökte ringa, men ingen svarade. Vi pratade med rektorn, och han ringde. Äntligen svarade Jimmy och sa att han skulle vara i skolan inom fyra minuter.

Tio minuter senare möter vi en stressad mattelärare som sliter upp två kompletteringsprov i Geometri och ber oss att sätta igång. Nu vill ni såklart veta hur det gick antar jag?

Nog för att jag alltid har varit dålig på matte, men det här slår allt. Jag blev inte godkänd, och vad hände då? Jo, jag fick en uppgift till, för att KOMPLETTERA min KOMPLETTERING. Jag menar vad är det för jäkla skämt? Jag är så dålig att det inte räcker med att göra en komplettering. Nej, jag måste komplettera den ännu en gång. Det kanske bara är jag som ser det som ett skämt, bara för att försöka glömma hur pass allvarligt det faktiskt är. Om jag inte klarar detta så får jag IG, eller förlängd kurs!! :( Men ska förhoppningsvis klara det denna gång - min kompletteringsuppgift handlar om att jag ska få fem frågor som jag ska lyckas besvara, med hjälp av matteboken.

Jag menar kom igen, det kan väl ändå inte gå fel?

Efter matte var det lite engelska, då vi fick skriva vad vi tyckte om alla personer i klassen på olika lappar, för att sedan lägga ner dem i respektive kuvert. Man blir alltid glad och lite överraskad av alla söta lappar man får. Men det var inte de lappar jag fick som gjorde mig mest glad. Det var vad jag skrev på två lappar som resulterade i något annat mycket bättre än de reaktioner jag fick på mina egna lappar. Vill inte avslöja ytterligare, men kan säga att det gjorde mig väldigt glad. :)

Efter engelskan och lunchen var det dags för franskaprov. Låt oss bara säga såhär: Det gick bättre än vad jag förväntade mig. Och jag förväntade mig att det skulle gå dåligt, så det gick väl okej antar jag. Haha, men man vet aldrig med min franskalärare, hon är väldigt snäll och jag gillar henne som person, men hon är väldigt orättvis som lärare. Hon kan ge en MVG fastän man kanske bara förtjänar ett G. Men men, I shouldn't complain! ;)

Efter skolan tog jag buss nr 402 hem till Fredrik-pöjk som gått och blivit sjuk, stackaren. Jag köpte halstabletter och godis till honom, och så hjälpte han mig lite med matten. Idag har vi varit tillsammans i nio månader. Ah! Long time, but a happy one. :)

Nu ligger jag hemma i min säng och skriver för allt jag är värd, känns som att jag har så mycket att berätta för er! Men som ni vet så är jag ju upptagen med allt plugg, men efter imorgon kommer jag i princip vara klar, vilket innebär att jag kommer kunna skriva mer och kommer även göra roligare grejer, som därmed kommer vara roligare för er att läsa om! ;)

Ha en trevlig kväll, önskar en pluggande Nicole!

Jag och Fredrik, 9 månader idag. :)<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0