Jag kan inte höra ekot av min röst, kan inte skymta min spegelbild i vattnet.

Igår var en väldigt konstig, men rolig dag! :)

Först av allt så var jag ju iväg till Le Croissant och jobbade, det gick jättebra! Jag fick lära mig att göra cappuchino, caffe latte, flygande jacob med mera. Känns bra att kunna det mest grundläggande.

Efter jobbet så sms:ade jag och Maria varandra, hon berättade att hon var på stan och snart skulle gå på synundersökning. Hon undrade om jag ville hänga med, så det gjorde jag. Efter hennes synundersökning, som för övrigt gick jättebra, så gick vi runt och köpte lite olika studentgrejer - saker man kan hänga runt halsen på folk och lite annat smått och gott.

Efter detta gick vi och fikade. Jag betalade (av vana) med mitt kontokort, och när det medgavs och jag skulle skriva under kvittot kom jag på att det inte alls skulle ha medgivits, eftersom jag hade tagit ut alla mina pengar kontant. Jag utbrast: "Men jag ska ju inte ha några pengar på mitt konto!", till Maria. "Kanske har du fått tillbaka pengar från skatten", svarar hon.

Jag rusar (nej, ingen överdrift denna gång) till bankomaten, kräver ett kontoutdrag och ser till min stora förvåning att jag har 11 783 kronor på kontot. Senast jag kollade mitt belopp på kontot hade jag 5 kronor, och that's it. ELVA JÄKLA TUSEN?

Ja, så från att känna sig luspank och pinkad på, till att befinna sig i ett väldigt lustigt tillstånd, kom jag och Maria fram till att jag skulle överraska Fredrik med att bjuda honom på lyxrestaurang. Maria skulle försöka ringa över honom på "syster-och-bror"-kväll hemma hos henne, men tyvärr hade han andra planer, och vad skulle hon säga? - Eh, du får inte!!

Nej, så det gick inte enligt planerna, men det gör inte så mycket. Nu har jag precis fört över alla pengar till mitt sparkonto där de ligger säkert, så det är ingen idé att du försöker råna mig, hoho. :)

Nu ska jag göra mig i ordning, för att sedan åka in till stan och fira alla studenter på Jenny Nyströmsskolan! KUL! :)

Ha en bra fredag kära läsare. Pusse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0