En fredagskväll i juni

Igår kväll var jag och Sofie på Vallen tillsammans, det blev en äventyrlig och väldigt oväntad fredagskväll! Från början var det tänkt att vi skulle vara fyra, fem stycken, men i slutändan blev det endast jag och Sofie kvar.

Vi ville inte banga bara för att det bara var vi två, så vi tänkte :"äh vafasen, låt oss fara ut i natten och se vad den har att erbjuda oss." Sagt och gjort.

Jag kom till Sofie på min cykel runt 10-tiden, och vi satte oss i hennes soffa, pratade skit och pimplade vin och cider. Klockan gick, och när vi klockan halv ett bestämde oss för att ta steget att cykla in mot stan, tog vi på oss våra högklackade och tjocka tröjor. Det var fint väder under dagen, men det var icke varmt på natten kan jag lova er!

När vi kom fram såg vi att det inte var så mycket folk, men det var inget som berörde oss. Sofie visade sitt gröna kort och vi fick komma in - dans, berusning och skratt på Vallen.

Klockan blev två och Vallens dörrar stängdes i samma veva. Klockan var mycket, men för mig och min vän var natten ung. Gyros och cola på Corner var en schysst efterfest för mig och Soffan. Klockan halv 4 ansåg Corner att det var dags för oss att gå hem, så vi vinglade ut i den friska luften. Den tidigare mörka natten hade ljusnat. Det var dag.

Vi ville inte hem, cyklade till en badplats, fick impulsen att bada. Klädde av oss kläderna och insåg snabbt att det inte var lämpligt för vår fysiska hälsa att bada. Sprang runt utan kläder bara för att känna friheten. Klädde på oss igen och fortsatte turen hemåt.

Trötta, men lyckliga och fulla i skratt trillade vi in i Sofies hus. Trippande tår in till toaletten för att borsta tänderna, slocknande ögon på två minuter.

Jag och min vän Sofie.




Kommentarer
Postat av: Sofie

Sjuk men stört kul kväll, haha!

2010-06-05 @ 22:30:03
Postat av: Martina

Vilken underbar kväll!! Är du förkyld nu?

2010-06-08 @ 17:50:06
URL: http://martinamartin.blogg.se/
Postat av: Nicole

Sofie: Ja, det måste göras om snarast! ;)



Martina: Ja, den var sådär oväntad! Nej, jag mår finemang. ;)

2010-06-08 @ 18:22:22
URL: http://annalinneanicoles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0