Miss Understanding vs Missunderstanding

Ja, idag är jag Missunderstanding, för det var det första som hände mig när jag vaknade. Jag fick ett sms av min chef klockan 10.04 där det stod: Antar att du är på väg? Jag gäspade, sträckte på mig och såg mig omkring - var jag på väg? Nej? NEJ!!!

Fan! Det tar ju alltid ett litet tag att komma ikapp vart man är, vad det är för veckodag, om man är frisk och om man är ledig eller inte. Så jag rannsakade hela mitt hjärn-arkiv och insåg rätt snabbt att min chef tog för givet att jag skulle komma till jobbet, trots att jag har varit sjuk och legat i sängen sedan i onsdags. No-no.

Jobb varken fanns eller finns i mina tankar idag, då mina mandlar har bestämt sig för att fortsätta vara jobbiga och motsträviga. Usch, jag fick dåligt samvete och kände mig korkad som inte hade ringt honom och sagt att jag fortfarande inte hade blivit frisk, men jag tog för givet att han inte räknade med mig.

Alltså - vi tog båda varandra för givet.

Nåja, jag har bett om ursäkt och han vet om att jag inte gjorde det med meningen. Men det är ju så pinigt när det händer, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0