Gutten tag!

Denna helg har varit rolig och händelserik, fredagen började - som ni vet - med marknad och shopping på stan. Sedan åkte jag och Fredrik hem till mig för att äta middag med Carlos, Mikaela och Malin. Skitroligt att träffa dem igen, var verkligen längesen sist! :)

Igår jobbade jag 12-16, därefter åkte jag hem och duschade och gjorde mig i ordning. Efter ett tag kom Amer hem till mig, och vi spelade spel och tittade på tv. Sedan tyckte vi det var hög tid att ge oss iväg, and so we did.

Väl inne i stan hämtade vi mina cider, och lämnade min väska. Vad som var lite klantigt av oss (mig?) var att vi glömde kvar presenterna till Maja och Elin i min väska. Typiskt! Men men, vi hade lite problem att ta oss till den där lokalen, dels för att det var så sjukt dåligt väder, så varje gång man ändrade färdsriktning så blåste man iväg åt ett nytt håll, dels att vi inte riktigt hade koll på vart det låg.

Så efter att ha yrat runt i regnstormen som ägde rum, hittade vi - tack vare Elins vägledning via telefon - fram till lokalen. Det var så himla kul att träffa alla! :) Många som man saknat, som man inte hunnit träffa under lovet. Speciellt Annie och Elin då, såklart..:) <3

Efter ett par timmar begav jag mig till fest nr 2, som ägde rum i min bror Alexanders lägenhet. Där möttes jag upp av min vän Mikaela och Fredrik som påstod att de skulle till The Rock. Jag var snabb med att informera dem om att The Rock är en bar i en källare som luktar latrin, och att de enda som går dit är personer som inte vet hur de ska underhålla sin egen personliga hygien, och därför trivs i odören.

De gick inte dit till slut.

Vi stannade kvar på festen ett tag, därefter gick vi ned mot Larmtorget. Inne på Krögers träffade vi mamma, pappa och Carlos. Kul att sitta och prata med dem lite. Efter ett tag fick jag och Mikaela dock myror i brallan (playsuiten). Vi ville dansa, så vi sprang rakt över torget, in på Bistro och dansade av oss lite. Tråkigt nog var det lite folk och dålig musik. Dock fick vi smutta på lite champagne, som en kille som fyllde år bjöd oss på. Ironiskt?

Vi gick tillbaka till Krögers där de andra förberedde sig på att gå vidare. Vi gick mot Harrys. och jag tänkte att det är inte ens någon idé att jag försöker ta mig in här. Det är ju 22+ på Harrys. Eller något sånt där. Men vad som var konstigt var att när jag, Fredrik och Mikaela kom fram till vakten, släppte han bara förbi oss. Vi behövde varken visa leg eller betala inträde. :S Skitkonstigt!

Jag vet inte, men det kan bero på att det var en man därinne som var helt övertygad om att Fredrik var en professionell fotbollsspelare. Fredrik spelade med, och medgav att - ja - han var en fotbollsspelare. Det kanske vakten också trodde? ;)

Det var faktiskt kul på Harrys, vi dansade loss till lite goa, svenska låtar, haha! När klockan blev två gick vi mot Olgas för mat. Mikaela ville ha korv med ost. Nej, jag skrev inte fel, hon ville ha korv MED ost. Så det fick hon. Dock var det ett jäkla problem att betala, då kortmaskinen inte fungerade. Efter tjugo minuters försök att betala med mitt, Mikaela och Fredriks kontokort kom jag på att jag hade kontanter. Haha, klant.

Väl i Fredriks lägenhet krävde Mikaela mer fyllemat, så Fredrik ställde sig och kokade nudlar. Inom loppet av tre minuter hade Mikaela dock somnat, vilket innebar att hon inte alls ville ha några nudlar längre. Hon var dessutom omöjlig att väcka. Fredrik testade alla knep han hade för att förflytta henne från sängen till soffan;

Han petade och ruskade om henne, han försökte tala med henne i lugn och tyst ton, hög ton, han satte till och med på förstärkaren till sin elgitarr och började spela för att få henne att vakna, men en gång däckad, alltid däckad, så det var bara att försöka med ren fysisk kontakt leda över henne till soffan.

När vi hade lyckats med det somnade vi alla tre lika snabbt, slut efter nattens bravader. Idag gick jag upp och jobbade vid 10. Inte så farligt jobbigt att gå upp som jag trodde att det skulle bli, dock var det väldigt mycket folk på jobbet idag. Men men, det är bara kul, för då går tiden fortare!

Så sammanfattningsvis kan man säga att jag har haft en helt förträfflig helg, med alla ingredienser som krävs för en lyckad sådan!

Kommentarer
Postat av: Annie

Det var en underhållande historia att läsa! haha, och det var underbart att träffa dig vännen. <3 :)

2010-07-26 @ 15:48:50
Postat av: Nicole

Kul att du tyckte det. :) Jaa, detsamma! Vi får höras mer när Amer kommit hem om att ta en tripp till dig. :D <3

2010-07-26 @ 18:50:50
URL: http://annalinneanicoles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0