Bortslösande av värdefull tid...

Jag har gått omkring och funderat lite på olika saker som man gör, bara för att man alltid har gjort det. Varför blir man sån, en vanemänniska? Jag kan tycka det är lite läskigt.

T.ex. jag har alltid ett vattenglas/vattenflaska vid sidan av sängen när jag sover, ifall jag skulle vakna törstig. Denna vana har jag successivt utvecklat då jag kanske under ett par nätter vaknat och känt suget efter vatten.

Sedan dess har jag alltid ett jäkla glas ståendes på mitt nattduksbord som står och väntar på att bil uppdrucket. Men det blir det inte. Morgonen efter står det bara ett glas med gammalt vatten i, och så håller det på.

Ett annat exempel är MSN, jag menar, VEM använder den tjänsten fortfarande? (Nu menar jag MSN Messenger, och inte mailen.) Jag kommer ihåg på högstadiet, då kanske det var en 90 st online samtidigt, om man hade - som jag - ca 350 kontakter, men i dagsläget? 15 online om det är en vanlig dag, 25 om dett är en "extra fullsatt" dag.

Det sjuka är att jag oftast loggar in som "visa som offline", det vill säga att jag aldrig loggar in och chattar med någon. Jag bara loggar in, konstaterar att facebook-världen fortfarande har överhanden, och sedan loggar jag ut igen.

Varför kan man inte sluta med sådana här onödiga grejer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0