sábado

När jag stod och lagade frukost denna morgon hörde jag plötsligt min hund Selma pipa på ett sätt som jag aldrig hört tidigare. Blev självklart jätterädd och sprang för att titta vad som stod på.

När jag öppnar badrumsdörren, där pipet kom ifrån, hittar jag mamma och Selma därinne. Tydligen hade Selma fastnat i mammas strumpbyxor med sin klo. Eftersom hon inte kunde komma loss så drabbades hon av värsta paniken, så det hela resulterade i att en rädd Selma låg gömd under badkaret.

Ja, så kan det gå. En lite oväntad start på dagen, hehe. Idag mår jag bättre, har gått över från "feber-och-svag-i-kroppen-stadiet" till "snor-kli-i-halsen-och-slem-stadiet". Kanske inte låter så mycket bättre, men hellre en rejäl förkylning än feber och en orkeslös kropp! Hur gick det över så fort då?

Jo, jag drack whiskey och åt huskurer. Huskurer, haha, gillar inte det ordet egentligen. Det låter som en liten häxa som är instängd i sin källare och brygger ihop olika trolldrycker. Men så är det inte i detta fall!

Min första huskur som jag testade igår är väldigt enkel att göra. Du tar en kopp varmt vatten, ca 1 msk honung och hackar en vitlöksklyfta. (Drick det snabbt, då eftersmaken från vitlöken inte är himmelriket..)

Den andra huskuren smakade faktiskt inte så illa som den första. Du brer ett knäckebröd med smör, skivar över tomat och strör över grillkrydda. Till sist skivar du en vitlöksklyfta och fördelar ut över hela knäckebrödet. Om du äter det tillsammans med tomaten och grillkryddan så känner man inte smaken från vitlöken lika tydligt.

Sen är ju självklart apelsin och citron en av de bästa saker som finns, eftersom (som ni vet) de innehåller c-vitamin.

Hoppas denna förkylning går över snart...har mått bättre!

Selma, hunden som lyckades fastna i en strumpbyxa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0