När jag är med dig

i huset mittemot kan jag se deras värld genom ett fönster
genom ett fönster, med vita kanter, kan jag se hur de äter en middag tillsammans
tillsammans, kvinna och man, sitter de och ser varandra djupt in i ögonen
att känna denna intimitet, fast ändå vara så långt ifrån är en konstig känsla

men denna känsla är bara några mil ifrån mig
du är där, och jag är här
i fem myror och fyra elefanter beskriver de detta fenomen så bra
inte förstod jag innebörden då
hur stor skillnaden verkligen är på att vara här, eller att vara där

att du är där och jag är här känns tomt

saknar en djup blick
saknar din varsamma hand runt min midja
ditt skratt klingar inuti mig än
och det är då jag vet
att jag är som mest levande,
när jag är med dig



Kommentarer
Postat av: Mamma Anette

Du är en sann författare och romantiker! Vad glad och varm jag blir i hjärtat när jag läser detta! Och vad glad jag är att du har en helt underbar Fredrik! =o))

2010-03-07 @ 07:50:38
URL: http://www.alotofdotsandspots.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0