Kan inte bestämma mig...

Min storebror har verkligen blivit stor, för imorgon flyttar han och hans flickvän Maria till en lägenhet vid Palace. Han flyttar hemifrån. Oh my god, det känns verkligen konstigt att tänka tanken! Jag har levt tillsammans med min storebror ända sedan jag föddes. Det kommer kännas lite jobbigt i början tror jag.

Men allting dåligt för ju (som ni vet) alltid med sig någonting bra! Och i detta fall innebär det att jag ska flytta in i Adrians (min lillebrors) rum, eftersom  han kommer flytta in i Alex (min storebrors) rum. Och vad är det för bra med det? Jo, jag ska tapetsera om rummet och inreda det! Finns det något roligare? Nej, jag kan då inte komma på något.

Men det kan ju också vara för att jag har fått lida med mina tapeter som jag valde år 2000, när vi byggde detta hus. "Så farligt kan det väl inte vara", tänker ni då. Men jo! Det är hemskt! Jag har mörkblå tapeter med en papegoj-bård. Vem fan väljer en bård med papegojor på?! En Nicole vid 9 års ålder, tydligen...

Men men, efter 10 år av lidelse har jag äntligen friheten att återigen få tapetsera om mitt rum. Och den här gången ska jag verkligen se till att det blir ett par tapeter som jag kan stå ut med de ytterligare åren som jag kommer bo kvar i detta hus.

Därför tänkte jag att ni kanske ville hjälpa mig? Jag velar fram och tillbaka mellan två olika förslag:


1. Antingen denna - en lila/vinröd (min mamma och jag har delad uppfattning om vad det egentligen är för färg) som fondvägg, och en vitsilvrig tapet på de tre resterande väggarna.

Eller:


2. En svart/grå fondvägg och ljusgrå på de tre resterande väggarna.

Hittills har tapet nr 1 en röst och tapet nr 2 två röster. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Amer

Hej - din vän Amer här ...



Jag tycker att den vinröda är fin - den är väldigt Nicole och skulle vara skitsnygg och stilren med ett par matchande gardiner.



Dock gillar jag även den andra fonndväggen också. Den är väldigt klassisk och stilfull, men kan kanske bli lite mörk och tråkig? Jag vet inte men den röda känns mer feminin, mer livfull och rolig.



Så min röst hamnar nog på menstapeten. :)

PUSSI! :)

2010-02-27 @ 17:59:38
Postat av: Nicole

Hm, okej. Då står det 2-2 lika nu då alltså. :)

2010-02-27 @ 18:17:08
URL: http://annalinneanicoles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0