annalinneanicole rekommenderar

Innerst inne är jag en liten boknörd. Nu när det har varit sportlov har jag haft extra tid att kunna läsa, utan att behöva tänka på skolarbete och sådant tråkigt. Läste ut en bok i fredags som jag fick låna av min käre vän Elin. Tänkte att jag kunde ge er en minirecension ifall ni är sugna på att hitta en bra bok!



"Innan jag dör" - Jenny Downham

Detta är en bra, men tragisk bok. Bokens huvudperson lider av cancer, leukemi, och har fått diagnosen att hon ska dö. Hon vet att hon har en begränsad tid kvar att leva. Så hon bestämmer sig för att verkligen leva. På riktigt och fullt ut. Hon gör saker som hon alltid har velat göra.

Hon gör upp en lista över olika saker som hon ska göra innan hon dör (därav titeln "Innan jag dör"). En dag får hon bara säga ja vilket resulterar i en hel del galna saker, hon testar droger m.m. Jag rekommenderar denna bok eftersom den inte lämnar någon oberörd. Man både skrattar och gråter när man läser den, och jag brukar inte gråta när jag läser böcker. Denna bok är något för dig som inte bara vill läsa om det glamourösa och flärdfulla livet, utan även få perspektiv på saker och ting i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0