Ett lustigt fenomen, kallat Ullared

Igår var jag på grillfest hemma hos Fredriks faster och hennes familj. Det var en massa andra släktingar där också, riktigt trevligt måste jag säga! Jag och Fredriks faster Katarina hade ett litet samtal angående Ullared och huruvida om när man är vuxen eller ej.

Jag: "Min mamma brukar alltid säga att man är vuxen om man gillar pelargoner och furu."

Katarina: "Jag har hört att det finns tre tecken på att man har blivit vuxen/tant, och de är; 1. Att man har varit på plastparty, 2. Att man tycker om pelargoner och 3. Att man har varit på Ullared.

Efter den dialogen konstaterade jag att jag har uppnått 1 av 3 på tant-listan. Jag har alltså varit på Ullared i helgen. Jag var där med mamma, min moster och min enda tjejkusin, Sara.

Vi kom dit fredag kväll, lite möra i rumpan efter att ha suttit still flera timmar i sträck i bilen gick vi och lade oss ganska omgående. Ett par timmar senare dök kusinvitamin och mosteroster upp.

Morgonen därpå gick vi upp vid halv sex för att vara bland de första i kön till Ullareds portar. Vi var så måna om att vara där i tid att vi till och med åt frukost i kön! (!) Väl inne var det som att vara inne i ett gigantiskt köpcenter, med en blandning av IKEA, Rusta, Bauhaus och ÖB - det fanns allt!

Precis som min kusin nämnde i hennes resumé av Ullareds-besöket så skaffade man sig behov man inte anade att man hade. Jag visste till exempel inte att jag behövde näsdukar med nyckelpigor på, en turkisk peppar shot-blandning eller flourskölj.

Men jag måste vara rättvis mot Ullared och tillägga det att jag hittade grymt mycket bra saker som jag faktiskt behöver! Jag hittade massvis med strumpor, böcker, en lampa till mitt rum, Jabu'she ansiktsprodukter, rollon, skor med mera... Tänkte göra ett inlägg i framtiden med lite bilder på det jag köpte, kan kanske vara kul för er, hehe.

Men sammanfattningsvis om helgen då: Jättekul att få träffa Sara och Carina, och kul att få prata och skratta av sig! Eftersom vi bor så långt ifrån varandra så sker det ju inte så ofta, vilket är lite tråkigt. Men när vi väl träffas är det så grymt kul, och det gör att jag nästan har lust att kika upp någon bussresa med Silverlinjen, och åka och hälsa på någon helg. 50 mil är faktiskt inte så himla, dunder-super-kanon-långt.


Kommentarer
Postat av: Kusin Vitamin

Sjukt kul var det!! Så himla kul att träffa dig gumman. Jag tycker helt klart du ska ta silverlinjen någon helg!! Du kan få bo på golvet i mitt minirum i stan snart =) hörs snart sötnos! puss kuss

2010-08-04 @ 23:30:03
URL: http://platos.blogg.se/
Postat av: Nicole

Ja, helt ärligt så vill jag det. Komma och bo som en student över en helg. Vore skitmysigt. Puss<3

2010-08-05 @ 20:27:29
URL: http://annalinneanicoles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0