En osvensk gubbe

Idag var jag med om något underligt och väldigt osvenskt på jobbet. Jag hade jobbat i drygt fyra timmar och började bli väldigt hungrig. Jag bestämde mig för att jag var sugen på lite Flygande Jakob. Jag lade upp en rejäl portion med ris, Jakob, jordnötter och sallad.

När jag hade gått och satt mig ned vid ett bord med min tallrik kom det fram en äldre man/gubbe till mig och sa:

"Är det okej om man slår sig ner eller?"
"Ja", svarade jag, varför inte liksom?

Men hela situationen vara bara så underlig, dels för att det fanns en massa lediga bord som han kunde ha gått och satt sig på, dels för att jag jobbar där. Vet inte vad det var som fick honom att vilja sätta sig där, kanske kände han sig ensam? Kanske ville han höra inside information?

Ja, jag har ingen aning om varför han satte sig hos mig helt enkelt, men jag måste erkänna att jag inte hade någonting emot det, att någon vilt främmande, (observera) svensk (!!) person kom och satte sig bredvid mig, när det fanns en massa andra lediga bord runt omkring.

Det kändes befriande, och lite avbrytande mot den annars så stela och tråkiga stämingen svenskar emellan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0