En dag på en av Karlskronas skolor

Hejsan!

Idag har varit en lång och händelserik dag. Jag vaknade vid klockan 6, för att därefter åka till stationen. Vid klockan 8 kom Ronja till stationen, pigg och redo för en ny dag. Vi tog buss 500 ner till Karlskrona, där vi mötte upp ett skönt gäng som redan var inne vid skolan.

Nu kanske ni undrar varför jag åkte till Karlskrona vid klockan 8 på morgonen och vad jag skulle göra där. Så här ligger det till att jag var medlem i MUF för två år sedan, men var aldrig riktigt aktiv. Sedan när medlemsskapet gick ut förra året kände jag att det var fel att förnya det utan att riktigt veta vad de stod för.

Men under det senaste året har jag ändå gått runt och funderat och knepat och knåpat på att jag nog ändå kanske borde gå med i MUF igen, för att bli aktiv. Sedan att jag hamnade i Karlskrona av alla ställen var bara en slump. Ronja sprang ifatt mig häromdan på stan och hörde med mig om jag fortfarande var medlem. Vi fortsatte prata lite och till sist kom vi fram till att vi skulle träffas över en fika och diskutera lite vad MUF står och arbetar för.

Men igår när vi skulle bestämma en dag kom Ronja på att jag lika gärna kunde följa med och uppleva hur det faktiskt går till, istället för att hon ska rabbla hela partiprogrammet för mig. Sagt och gjort, så följde jag alltså med till Karlskrona, och fick uppleva en väldigt intressant och rolig dag! Fick träffa en massa nya, härliga människor, och dessutom iaktta hur det går till när man kampanjar.

Så, eran fråga som jag vet att ni tänker nu - "Ska jag gå med i MUF?" Think so, yes. Vet att jag är blå, och har velat bli aktiv under en väldigt lång tid, så varför inte? Om jag märker att det verkligen inte är min grej och saker och ting spårar ur totalt - vilket jag absolut inte tror kommer att ske - så får jag väl helt enkelt gå ur.. :)

Jaha, det var lite av det som har hänt idag, men det har även hänt en massa andra grejer. Var på körskolan direkt efter att jag kom hem från K-krona, pluggade lite, hade körlektion. Rikard lurade mig på en välkänd 30-väg där jag råkade köra 45km/h, oops! Hehe.

Nu ska jag duscha och göra mig i ordning, dags för utgång. Hoppas att ni får en trevlig kväll, bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0