Back to reality, back to life.

Härmed förklarar jag första skoldagen avklarad! Det hände inte så mycket mer än att vi samlades i klassrummet, gick igenom schemat, tog emot våra busskort, städade skåpen och hade återsamling. Inte så konstigt att det känns som en så vanlig process när man har haft skolstart 14 gånger i sitt liv. Då blir skolstart lätt en rutin.

Men jag måste medge att jag gillar denna rutin. Det är så skönt med att hamna i ett mönster där man äter och sover regelbundet, gör sina läxor, träffar alla kompisar, tränar efter skolan, osv... Det är en vardag som jag själv anser är rätt så skönt.

Vi studenter har det faktiskt jäkligt bra! Om ett år står vi där och måste fatta beslut så pass viktiga att de kommer att förändra våra liv, väldigt mycket. Trots att vi kanske inte vill tänka framåt, inte så långt framåt i alla fall. De beslut vi tar idag är mer vilken maträtt på lunchmenyn från Akademikrogen vi vill ha, vilka vi vill jobba i grupp med, vilket pass på Friskis vi väljer att träna och vilka individuella kurser vi ska studera. Inte så himla banbrytande i våra liv egentligen.

Nåja, lite förändring i livet skadar ju inte heller direkt. Efter 14 skolstarter och 14 år av rutin i vår vardag kanske det kommer kännas skönt med lite nytt och fräsch blod i våra liv. Vi får se helt enkelt. :)

Just nu sitter jag på biblioteket, ska låna några böcker som förhoppningsvis ska inspirera mig ytterligare till mitt projektarbete. I och för sig lät jag mig inspireras ganska rejält igår, när jag fikade med Carro. Jag känner nästan att jag vill sätta igång med mitt projektarbete right away! :-)

Jag fick bibliotikarien i informationen här att beställa hem Isabella Löwengrips "Egoboost" förresten! Kul att de bryr sig om vad vi låntagare vill läsa, hon hade lika gärna kunnat säga att deras budget inte tillät henne att köpa hem någon Egoboost. Men det gjorde hon inte, så om någon vecka kommer det förhoppningsvis hem ett brev där det står att boken är redo att hämtas, ny och färsk!

Nehe, nu ska jag ta och plugga lite teori. Ha det kanon! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0